" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3239
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

چین چقدر انرژی مصرف می‌کند؟

چین چقدر انرژی مصرف می‌کند؟

چین در حال حاضر ۲۴ درصد از مصرف جهانی انرژی اولیه، ۱۴ درصد از مصرف نفت خام، ۱۵ درصد از واردات نفت خام، ۶ درصد از ظرفیت پالایش جهانی و ۸۰ درصد رشد تقاضای نفت را به خود اختصاص داده است، اما تنها ۴ درصد از تولید را به خود اختصاص داده است. چین در

چین در حال حاضر ۲۴ درصد از مصرف جهانی انرژی اولیه، ۱۴ درصد از مصرف نفت خام، ۱۵ درصد از واردات نفت خام، ۶ درصد از ظرفیت پالایش جهانی و ۸۰ درصد رشد تقاضای نفت را به خود اختصاص داده است، اما تنها ۴ درصد از تولید را به خود اختصاص داده است.

چین در واقع می تواند جرقه معکوس بزرگی را برای قیمت نفت ایجاد کند، اما تنها در صورتی که تقاضای نفت آن شروع به کاهش کند، اما به گفته کارشناسان این اتفاق نمی افتد و هرگز اجازه نخواهد داشت در حال حاضر یا در آینده اتفاق بیفتد. دلیل آن این است که رشد اقتصادی قوی چین بدون نفت کاهش می یابد. بنابراین، استراتژی جهانی نفت چین در جهت تضمین این است که هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

حتی در اوج همه‌گیری در سال ۲۰۲۰، زمانی که تقاضای جهانی نفت کاهش یافت، چین ابتدا جهان را با خروج زودهنگام از قرنطینه و بار دیگر با افزایش واردات نفت خام خود که به طور متوسط ۱۱.۷۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ یا ۱۱ درصد بوده است، شگفت زده کرد.

در طول قرنطینه اخیر در منطقه شانگهای و چند منطقه دیگر، تحلیلگران، بانک‌های سرمایه‌گذاری و آژانس بین‌المللی انرژی در حال رقابت در گزارش کاهش تقاضای نفت چین بودند، در حالی که برخی کارشناسان نسبت به قضاوت درباره تقاضای چین با کاهش یک ماهه هشدار می‌دهند و بر این باورند که باید این کاهش تقاضا در طول یک سال قضاوت شود. علاوه بر این، تمام محدودیت‌های قرنطینه در منطقه شانگهای از اول ژوئن برداشته می‌شود.
گفتنی است که چین بار دیگر با افزودن ۲ میلیون بشکه در روز حتی با قیمت های ۱۱۰ تا ۱۱۴ دلار به موجودی های خود جهان را شگفت زده کرده است و عمده این واردات بشکه‌های نفت روسیه بوده است.

خبرنگار: محمد جمشیدیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.