" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3421
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

آسیا زیر بار فشارهای تورمی/ نفت رکورد می‌شکند

آسیا زیر بار فشارهای تورمی/ نفت رکورد می‌شکند

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اخیرا گزارش بازار نفت ماه آوریل خود را منتشر کرده است؛ ناظر انرژی جهانی انتظار دارد تقاضای نفت در تابستان امسال افزایش یابد. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که پس از کاهش شدید تولید توسط عربستان سعودی، عرضه کاهش یافته است. نگارعلی: آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تقاضای جهانی

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اخیرا گزارش بازار نفت ماه آوریل خود را منتشر کرده است؛ ناظر انرژی جهانی انتظار دارد تقاضای نفت در تابستان امسال افزایش یابد. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که پس از کاهش شدید تولید توسط عربستان سعودی، عرضه کاهش یافته است.

نگارعلی: آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تقاضای جهانی نفت با افزایش ۲ میلیون بشکه در روز به رکورد ۱۰۱.۹ میلیون بشکه در سال جاری برسد. تقاضای سوخت جت عامل بزرگی است که به افزایش مصرف دامن می‌زند، که آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد ۵۷ درصد از رشد مورد انتظار امسال را تامین کند.

در همین حال، کاهش تولید اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی بر روی عرضه تاثیر خواهد گذاشت. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه آوریل خود نوشت که «کاهش‌های غیرمنتظره اوپک پلاس که در ۲ آوریل اعلام شد، خطر تشدید کسری عرضه نفت مورد انتظار در نیمه دوم سال و افزایش قیمت نفت در زمان تشدید عدم اطمینان اقتصادی را به همراه دارد». این سازمان انتظار دارد که شکاف جهانی بین عرضه و تقاضا در ماه‌های آینده افزایش یابد و تا سه ماهه سوم به ۲ میلیون بشکه در روز برسد. این شکاف بزرگ می‌تواند قیمت‌های نفت خام را از سطح فعلی خود در محدوده ۸۰ دلار به محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

به نظر می رسد قیمت نفت در تابستان امسال دوباره افزایش پیدا کند و این احتمال وجود دارد که به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. این امر شرکت های نفتی را قادر می سازد تا جریان نقدی آزاد بیشتری تولید کنند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با وجود کاهش غیرمنتظره تولید اوپک پلاس، بازار جهانی نفت در سال جاری و سال آینده در مازاد باقی خواهد ماند زیرا رشد تقاضا ممکن است به دلیل رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار در ماه‌های آینده آسیب ببیند. با این حال، این بیانیه برخلاف آنچه بازار به آن اعتقاد دارد، است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.