" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3465
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

توزیع رایگان CNG به مردم در جایگاه های سوخت

توزیع رایگان CNG به مردم در جایگاه های سوخت

تسنیم نوشت:رئیس هیئت مدیره انجمن CNG گفت: پیشنهادی به دولت ارائه کرده‌ایم که به مدت ۳ سال، توزیع رایگان CNG صورت بگیرد تا مردم به تبدیل خودروهای خود به دوگانه‌سوز رغبت نشان دهند؛ این پیشنهاد هم‌اکنون در سازمان برنامه‌وبودجه درحال بررسی است. علی محمودیان، رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در جمع خبرنگاران

تسنیم نوشت:رئیس هیئت مدیره انجمن CNG گفت: پیشنهادی به دولت ارائه کرده‌ایم که به مدت ۳ سال، توزیع رایگان CNG صورت بگیرد تا مردم به تبدیل خودروهای خود به دوگانه‌سوز رغبت نشان دهند؛ این پیشنهاد هم‌اکنون در سازمان برنامه‌وبودجه درحال بررسی است.

علی محمودیان، رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور میانگین مصرف بنزین در کشور بین شش تا هفت درصد رشد سالانه دارد و اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۸۲ پروژه‌ای در کشور کلید خورد که به واسطه آن بحث دوگانه‌سوز کردن خودروهای بنزینی مطرح شد، پروژه بی‌نظیر و موثری که موجب شد تا سال ۱۳۹۰، روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز CNG در بخش حمل‌و نقل کشور جایگزین مصرف روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین شود.

محمودیان با بیان اینکه “مصرف بنزین که در سال ۸۳ بالغ بر ۶۱ میلیون لیتر در روز بود با اجرای این طرح، در سال ۹۰ به ۶۰ میلیون لیتر در روز رسید”، گفت: با رشد ۸ برابری نرخ CNG در سال ۹۰ و کاهش فاصله قیمتی بنزین و CNG، جذابیت رشد مصرف CNG برای مصرف‌کننده کاهش پیدا کرد و شاهد بودیم که از سال ۹۰ به بعد، دوباره رشد مصرف بنزین ادامه یافت.

وی ادامه داد: درحال حاضر نگرانی برای تأمین منابع مالی برای تأمین بنزین کشور وجود دارد به طوری که پیش‌بینی شده امسال ۲ میلیارد دلار نیاز در این بخش وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته با اشاره به مصوبه شورای عالی اقتصاد مبنی بر تبدیل یک میلیون و ۲۰۶ هزار خودروی دوگانه‌سوز در سال ۹۸ گفت: متأسفانه این مصوبه آن‌طور که باید اجرایی نشد و اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم امروز ۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین را صرفه‌جویی کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.