" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3494
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

امریکا در ۶ سال گذشته چقدر نفت صادر کرد؟

امریکا در ۶ سال گذشته چقدر نفت صادر کرد؟

دنیای اقتصاد نوشت:سازمان اطلاعات انرژی ایالات‌متحده با پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت و گاز طبیعی مایع در سال‌آینده اعلام کرده «برداشت و تولید نفت آمریکا برای پاسخگویی به عرضه در سال‌آینده باید بیشتر شود.» موسسه کپلر نیز اعلام کرده‌است تقاضای روزانه آمریکا در سال‌۲۰۲۳ معادل ۵۱/ ۲۰میلیون بشکه در روز خواهد بود. همچنین نشانه‌هایی از آمادگی

دنیای اقتصاد نوشت:سازمان اطلاعات انرژی ایالات‌متحده با پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت و گاز طبیعی مایع در سال‌آینده اعلام کرده «برداشت و تولید نفت آمریکا برای پاسخگویی به عرضه در سال‌آینده باید بیشتر شود.»

موسسه کپلر نیز اعلام کرده‌است تقاضای روزانه آمریکا در سال‌۲۰۲۳ معادل ۵۱/ ۲۰میلیون بشکه در روز خواهد بود. همچنین نشانه‌هایی از آمادگی و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی مثل ترمینال‌های دریایی و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع در آمریکا دیده می‌شود که این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند.

البته دو عامل مهم بر سر ایالات‌متحده برای ایفای این نقش وجود دارد: سیاست‌های ضدتورمی بانک‌های مرکزی و کاهش تحریم‌های ونزوئلا.

p14 copy

نقش آمریکا در ۲۰۲۳؟

آمریکا در حال بدل‌شدن به یک شبکه صادرات انرژی در چند سال‌آینده است. ایالات‌متحده از زمان فتح برلین و پایان جنگ‌جهانی دوم عمدتا واردکننده بوده تا صادرکننده اما به گفته ناظران بازار این موقعیت می‌تواند تغییر کند. رقم فروش روزانه ۴/ ۳میلیون بشکه به کشورهای دیگر توسط آمریکا، درکنار صادرات ۳میلیون بشکه‌ای در روز فرآورده‌های نفتی مثل گازوئیل و بنزین عملا موقعیت دیگری برای آمریکا فراهم کرده‌است. همچنین ایالات‌متحده طلایه‌دار صادرات گاز مایع در جهان است، کامودیتی که پیش‌بینی می‌شود تقاضای آن در سال‌آینده میلادی صعود کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.