" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3516
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

چه خبر از سهمیه بنزین نوروز؟

چه خبر از سهمیه بنزین نوروز؟

مهر نوشت:با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و قطعی گاز جایگاه های CNG شاهد رشد مصرف بنزین در کشور هستیم تا جایی که احتمال واردات بنزین قوت گرفته است. در سال جاری با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و برودت هوا cng برخی از استان‌ها را به تعطیلی کشاند و منجر به بالا

مهر نوشت:با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و قطعی گاز جایگاه های CNG شاهد رشد مصرف بنزین در کشور هستیم تا جایی که احتمال واردات بنزین قوت گرفته است.

در سال جاری با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و برودت هوا cng برخی از استان‌ها را به تعطیلی کشاند و منجر به بالا رفتن مصرف بنزین در فصل سرد سال شد، البته پیش از آن هم مصرف بنزین نسبت به سال‌های گذشته در فصل سرد سال رکود تازه ای به نام خود ثبت کرد و بارها مسئولان از این موضوع گلایه کردند. چرا که اگر این روند وجود داشته باشد احتمال واردات بنزین قوت گرفت و علی زیار، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با این موضوع به مهر گفت: میانگین تولید بنزین در کشور بین ۱۰۷ تا ۱۰۴ میلیون لیتر در روز است اما این عدد متناسب با اورهال شدن پالایشگاه‌ها متغییر است، به عنوان مثال ستاره خلیج فارس در ماه آینده اورهال می‌شود که این موضوع باعث کاهش تولید روزانه می‌شود که ممکن است این عدد به ۹۸ میلیون لیتر در روز برسد.

وی اضافه کرد: هر ساله در نیمه دوم کاهش مصرف بنزین را داشتیم اما متأسفانه در سال جاری با افزایش مصرف بنزین روبرو شده‌ایم به طوری که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی را نسبت به گذشته داشته‌ایم به طوری که از مصرف ۸۴ میلیون لیتر به ۱۰۴ میلیون لیتر در روز رسیده است و درصورتی که ذخایر ما به حد قابل قبولی برسد دیگر نیازی به واردات نداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.