" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3542
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲

زنگ خطر افزایش مصرف و قیمت بنزین؟/ اختصاص بنزین ۱۵ لیتری به هر نفر،کار پوپولیستی است

زنگ خطر افزایش مصرف و قیمت بنزین؟/ اختصاص بنزین ۱۵ لیتری به هر نفر،کار پوپولیستی است

یک کارشناس انرژی می‌گوید: اختصاص بنزین به هر کارت ملی اصلا کارایی ندارد و از الان می‌شود گفت که ناکام می‌ماند و شکست می‌خورد و در چارچوب منافع ملی کشور نیست؛ اما در چارچوب منافع کسانی است که می‌گویند مردم می‌توانند بنزین را در بورس بفروشند. مریم فکری: این روزها اختصاص سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به

یک کارشناس انرژی می‌گوید: اختصاص بنزین به هر کارت ملی اصلا کارایی ندارد و از الان می‌شود گفت که ناکام می‌ماند و شکست می‌خورد و در چارچوب منافع ملی کشور نیست؛ اما در چارچوب منافع کسانی است که می‌گویند مردم می‌توانند بنزین را در بورس بفروشند.

مریم فکری: این روزها اختصاص سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به افراد فاقد خودرو، موضوعی است که مورد توجه نمایندگان قرار گرفته است. بنا به اذغان نمایندگان، طبق تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه ۱۵ لیتری در نظر بگیرد؛ در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است.

بنا به گفته رمضانعلی سنگدوینی، میزان مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما ارزان است. نرخ ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تومانی برای بنزین و گازوییل لیتری ۳۰۰ تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار شود و منابع ملی شامل همه مردم شود.

به اعتقاد او، در حال حاضر عملا کسانی که خودرو ندارند، از این سهم استفاده نمی‌کنند. کسانی که هر چه تعداد بیشتری خودرو دارند، از این یارانه بیشتری نیز برخوردارند و دولت هم سوبسید بیشتری را در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

عبدالعلی رحیمی‌مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز درباره جزییات طرح اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو می‌گوید: در صورت تصویب این پیشنهاد، دو راه مقابل افراد فاقد خودرو برای استفاده از سهمیه بنزین وجود دارد. یا اینکه سهمیه بنزین را به صاحبان خودرو بفروشند یا آن را در بورس عرضه کنند.

وی توضیح می‌دهد: ممکن است دولت به عنوان خریدار نسبت به خرید سهمیه این افراد از طریق بورس اقدام کند. البته با این پیش فرض که تعیین قیمت در اختیار دولت است. یعنی ممکن است سهمیه بنزین این افراد ارزان‌تر یا گران‌تر از نرخ اصلی خریداری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.