" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3552
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

پشت پرده شایعه گران شدن بنزین ؛ برخی می خواهند مردم را اذیت کنند

پشت پرده شایعه گران شدن بنزین ؛ برخی می خواهند مردم را اذیت کنند

همشهری آنلاین نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش قیمت بنزین برای سال ۱۴۰۲ را شایعه ای بیش نمی داند که از سوی سودجویان در حال انتشار است تا جو روانی جامعه را ملتهب کنند. به گفته بیگی نژاد گفت: عده ای دائما به دنبال این هستند که مردم را اذیت کنند. در بودجه ۱۴۰۲ پیش

همشهری آنلاین نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش قیمت بنزین برای سال ۱۴۰۲ را شایعه ای بیش نمی داند که از سوی سودجویان در حال انتشار است تا جو روانی جامعه را ملتهب کنند. به گفته بیگی نژاد گفت: عده ای دائما به دنبال این هستند که مردم را اذیت کنند. در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده که قیمت بنزین افزایش پیدا نکند.

به نظر می رسد شایعات مرتبط با گران شدن بنزین با وجود رد کردن مسئولان، تمامی ندارد. امسال هم با شروع سال، برخی شایعات در میان مردم پخش می شود که حکایت از گران شدن قیمت بنزین در سال جدید دارد. جالب آن است که تمام خبرهای مرتبط با بنزین هم در نهایت به نوعی به این شایعات گره می خورد. به عنوان مثال برهای مرتبط با افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی ها و همچنین جمع آوری کارت های سوخت آزاد جایگاه های بنزین در جایگاه های سوخت تهران را هم به این خبر مرتبط می دانند تا جایی که در برخی جمع‌ها در مورد قیمت جدید بنزین هم گمانه‌زنی می‌شود!

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با همشهری آنلاین، افزایش قیمت بنزین برای سال ۱۴۰۲ را شایعه ای بیش نمی داند که از سوی سودجویان در حال انتشار است تا جو روانی جامعه را ملتهب کنند. بیگی نژاد گفت: عده ای دائما به دنبال این هستند که مردم را اذیت کنند. در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده که قیمت بنزین افزایش پیدا نکند.

نماینده مجلس گفت: ماجرای جمع آوری کارت های سوخت آزاد جایگاه های بنزین هم از این قرار است که برای ما سوال است که گردش گازوئیل و بنزین در کشور چگونه است و چه استان هایی و چه افرادی و از چه مناطقی بنزین را مصرف می کنند و بنزین های قاچاق کجا می رود؟ وقتی می گویند ۱۵ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل و ۱۰ میلیون لیتر قاچاق بنزین در کشور انجام می شود با احتساب قیمت آن می بینید که قیمت ۲۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت سر به فلک می کشد و رقم بالایی می شود. لذا دزدی جدی است و این سوال پیش می آید که چه کسی قاچاق می کند و کدام شبکه باید این موضوع را بررسی کند؟

به گفته وی، متاسفانه تاکنون قاچاق سوخت را به شیوه‌ای انجام می دهند که کسی که قاچاق انجام می دهد گیر نمی‌افتد.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجلس تصمیم گرفت که چند اتفاق رخ دهد. اول اینکه قرار شد با نیروگاه ها تسویه حساب شود یعنی گازوئیل یا سوخت را با قیمت واقعی به آنها دهند و بعد از آن، پول را به آنها برگردانند که مشخص شود هر نیروگاهی چقدر مصرف کرده است و چقدر برق تحویل داده، یعنی به سمتی پیش رویم که برایش سیستم حسابرسی تعریف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.