" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3596
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

سمیرا بغدادی

کاهش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل

کاهش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش نفتی نیوز، ایران شامگاه شنبه،  سرزمین‌های اشغالی را در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مورد حمله قرار داد. که این امر موجب شد در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن، ۲۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰ دلار

به گزارش نفتی نیوز، ایران شامگاه شنبه،  سرزمین‌های اشغالی را در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، مورد حمله قرار داد.

که این امر موجب شد در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن، ۲۳ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، ۲۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افت داشت و به ۸۵ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.

مدیر استراتژی کالا در شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: پاسخ ایران، در ایام قبل در قیمت‌ها منعکس شده بود و گسترده نبودن این عملیات و اینکه خسارت جانی در پی نداشته، به معنای آن است که پاسخ اسرائیل، سنجیده‌تر خواهد بود اما هنوز خیلی مسایل مبهم وجود دارد و باید منتظر واکنش اسرائیل باشیم.

شایان ذکر است روز جمعه قیمت نفت به دلیل انتظار بازار برای پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، افزایش یافت و به بالاترین حد از اکتبر گذشته صعود کرده بود.

با وجود صدمات محدود، تحلیلگران انتظار داشتند قیمت نفت در معاملات صبح دوشنبه، حداقل افزایش کوتاه مدتی داشته باشد اما از آنجاکه عرضه به میزان قابل توجهی متوقف نشده افزایش قابل توجه و طولانی مدت قیمت نفت، را شاهد نخواهیم بود و این امر در صورتی روی خواهد داد که ، به عنوان مثال، محدودیت‌هایی در عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز ایجاد شود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه سیتی ریسرچ گفتند: تنش‌های ژئوپلیتیکی در طول سه ماهه دوم امسال، قیمت نفت را در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار در هر بشکه نگه داشته است. از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار، در طول سه ماهه اول سال، تا حد زیادی متوازن بوده است، با تنش زدایی، قیمت نفت می‌تواند به ۸۰ تا ۷۰ دلار در هر بشکه نزول کند. ولی چنانچه رویارویی مستقیم میان ایران و اسرائیل ادامه یابد  برآورد می شود  قیمت نفت با توجه به ماهیت رویدادها، بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود.

خبرنگار: سمیرا بغدادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.