" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3598
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۵

سمیرا بغدادی

کشف بزرگ نفتی شرکت CNOOC چین

کشف بزرگ نفتی شرکت CNOOC چین

به گزارش نفتی نیوز، یک شرکت چینی، از کشف نفتی بزرگی معادل ۱۰۰ میلیون تن پرده برداشت . ذخایر شناسایی شده که حاوی نفت سبک هستند توسط شرکت CNOOC در دریای چین جنوبی در منطقه دلتای رود مروارید انجام داده است. . این شرکت چینی که تولید نفت و گازش در سال ۲۰۲۳، به معادل

به گزارش نفتی نیوز، یک شرکت چینی، از کشف نفتی بزرگی معادل ۱۰۰ میلیون تن پرده برداشت .
ذخایر شناسایی شده که حاوی نفت سبک هستند توسط شرکت CNOOC در دریای چین جنوبی در منطقه دلتای رود مروارید انجام داده است. .

این شرکت چینی که تولید نفت و گازش در سال ۲۰۲۳، به معادل ۶۷۵ میلیون بشکه نفت صعود کرد، اکنون با بالا بردن اهداف خود، تولید معادل ۷۰۰ تا ۷۲۰ میلیون تن نفت در سال ۲۰۲۴ را هدف گذاری کرده است.

اکتشاف جدید، به این شرکت کمک خواهد کرد به اهداف جدید تولید خود دست یابد، زیرا چنین اکتشافاتی، افت تولید میادین قدیمی‌تر در خشکی را جبران می‌کنند. بخش قابل توجه سرمایه گذاری‌های شرکت CNOOC، به جبران افت تولید از طریق توسعه میادین جدید، متمرکز بوده است.
با توجه به اینکه اکثر میادین نفتی جدید در مرحله فرسودگی قرار گرفته اند و با افت تولید طبیعی روبرو هستند و همزمان، کمبود اکتشافات جدید، چالشی را برای حفظ رشد تولید بلندمدت در نرخ فعلی، ایجاد می‌کند این کشف جدید کمک شایانی به کشور چین خواهد کرد.

پس از این که تولید نفت چین در فاصله سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، کاهش ۱۲ درصدی پیدا کرد، شرکت CNOOC، در تلاش برای جایگزین ذخایر نفتی، پیشتاز شد. به نظر می‌رسد اوضاع به خوبی پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود تولید در سال‌های آینده، رشد قوی داشته باشد.

اهداف تولید این شرکت برای سال ۲۰۲۵، معادل ۷۸۰ تا ۸۰۰ میلیون بشکه نفت تعیین شده و برای سال ۲۰۲۶، معادل ۸۱۰ تا ۸۳۰ میلیون بشکه نفت برنامه ریزی شده است. این شرکت، پروژه‌های جدید بزرگی را در چین پیش بینی می‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این شرکت چینی همچنین به دنبال افزایش فعالیت اکتشاف گاز طبیعی در دریای چین جنوبی، دریای بو‌های و در خشکی است.

خبرنگار: سمیرا بغدادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.