" rel="shortcut icon">
کد خبر : 2999
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

محمد جمشیدیان

مردم دلال بنزین می‌شوند؟

مردم دلال بنزین می‌شوند؟

یک اقتصاددان درباره طرح اختصاص ۱۵ لیتر بنزین به هر کدملی گفت:، بنزین را لیتری ۳هزار تومان کنند و به همه افراد ایرانی نفری ۱۵ هزار تومان یارانه نقدی بدهند، بهتر از این است که شاهد دلال‌بازی و خرید و فروش بنزین باشیم. به گزارش نفتی نیوز دولت و مجلس بارها اعلام کرده‌اند که قرار نیست

یک اقتصاددان درباره طرح اختصاص ۱۵ لیتر بنزین به هر کدملی گفت:، بنزین را لیتری ۳هزار تومان کنند و به همه افراد ایرانی نفری ۱۵ هزار تومان یارانه نقدی بدهند، بهتر از این است که شاهد دلال‌بازی و خرید و فروش بنزین باشیم.

به گزارش نفتی نیوز دولت و مجلس بارها اعلام کرده‌اند که قرار نیست فعلا قیمت بنزین تغییری کند، اما شواهد نشان می‌دهد گفته‌های مجلس و دولت خیلی هم مصداق عینی ندارد؛ تا آن‌جا که این روزها دولتی‌ها از تغییر سهمیه‌بندی بنزین و افزایش یارانه سخن می‌گویند. براساس اعلام مقامات دولت، شیوه سهمیه‌بندی بنزین تغییر خواهد کرد و سهمیه بنزین به جای خودرو، به افراد تعلق بگیرد. این طرح قرار است از کیش و قشم آغاز شود.

جواد اوجی، وزیر نفت هفته گذشته به تشریح جزییات طرح یارانه بنزین پرداخت و اعلام کرد: این دولت مصمم است به آن دسته از افرادی که صاحب خودرو نیستند و تاکنون از یارانه بنزین بی‌بهره مانده‌اند، یارانه بدهد. درحقیقت دولت قصد دارد که بنزین را به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کند و همه هموطنان از این نعمت بهره‌مند شوند.

براساس اعلام وی، اقدامات کارشناسی این طرح در دست انجام است و قرار است در ابتدا این طرح در جزایر کیش و قشم به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا و پس از آن نیز در سراسر کشور اجرا شود.

وزیر نفت تاکید کرد: تمام مردم چه کسانی که صاحب خودرو هستند و چه کسانی که خودرو ندارند، بر حسب کارت ملی و با شرط اینکه یک سال در ایران اقامت داشته باشند، در ابتدای این طرح، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین۱۵۰۰ تومانی به آنها تعلق می‌گیرد و دریافت‌کنندگان می‌توانند آن را استفاده کرده و یا به‌صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.

خبرنگار: محمد جمشیدیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.