" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3241
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

یک مقام وزارت نفت به روزنامه دولت خبر داد: قرارداد محرمانه نیم میلیارد یورویی نفتی با یک شرکت خارجی

یک مقام وزارت نفت به روزنامه دولت خبر داد: قرارداد محرمانه نیم میلیارد یورویی نفتی با یک شرکت خارجی

روزنامه ایران نوشت:مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌ و کار شرکت ملی نفت ایران می گوید صنعت نفت به دنبال توسعه از مسیرهای متنوع تأمین مالی است و درخصوص برنامه‌های این بخش ،هم منابع مالی داخلی و هم تأمین مالی از خارج مورد توجه است. فریدون کرد زنگنه در گفت‌وگو با «ایران» بیان می‌کند که اکنون مذاکرات

روزنامه ایران نوشت:مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌ و کار شرکت ملی نفت ایران می گوید صنعت نفت به دنبال توسعه از مسیرهای متنوع تأمین مالی است و درخصوص برنامه‌های این بخش ،هم منابع مالی داخلی و هم تأمین مالی از خارج مورد توجه است.

فریدون کرد زنگنه در گفت‌وگو با «ایران» بیان می‌کند که اکنون مذاکرات با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به جد دنبال می‌شود و هیچ محدودیتی برای این بخش وجود ندارد. او توضیح می‌دهد: «اخیراً شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی نیز وارد بحث سرمایه‌گذاری در بالادست صنعت نفت شدند و این مسأله بخوبی نشان می‌دهد که در سازوکار جدید قرار است از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.»

ورود سرمایه خارجی به صنعت نفت
کرد زنگنه با اشاره به شرایط خاص کشور و محرمانه بودن برخی از قراردادها و تفاهمنامه‌های امضا شده با شرکت‌های خارجی عنوان می‌کند: «در این ۸ ماه قراردادها و تفاهمنامه‌هایی با شرکت‌های خارجی امضا کردیم که در نهایت به توسعه صنعت نفت کمک خواهد کرد.» او ادامه می‌دهد: «برای مثال، یک قرارداد محرمانه ۵۰۰ میلیون یورویی در پایان سال ۱۴۰۰ با یک شرکت خارجی منعقد شد اما به خاطر تحریم رسانه‌ای نشد. این قرارداد برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد. در همین حال، اکتشاف لایه‌های نفتی را نیز دنبال می‌کنیم.»
تأمین ۲۰ میلیارد دلار از داخل کشور
در چند ماه اخیر با تغییر نگاه دولت به سرمایه‌گذاران داخلی، قرار شده است که بخشی از ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز صنعت نفت از بانک‌ها و مؤسسات مالی و شرکت‌های بخش خصوصی تأمین شود. در این باره، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران می‌گوید: «با توجه به ظرفیت سنجی‌های انجام شده، برنامه‌ریزی کرده‌ایم ۲۰ میلیاد دلار از سیستم بانکی، مؤسسات مالی و اعتباری و بخش خصوصی تأمین اعتبار کنیم.»
او بیان می‌کند: «این سرمایه می‌تواند بخش قابل توجهی از نیاز صنعت را تأمین کند و گامی مؤثر در جهت رسیدن به هدفگذاری ظرفیت تولید نفت به میزان ۵٫۷ میلیون بشکه در روز است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.