" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3378
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

تناقض در گفته‌های رئیس اتاق تهران و جوابیه اتاق بازرگانی تهران

تناقض در گفته‌های رئیس اتاق تهران و جوابیه اتاق بازرگانی تهران

نکته جالب توجه اینکه اتاق بازرگانی تهران از یک طرف اعلام می‌کند که رقم صادرات نفت ایران به چین در گزارش این اتاق شامل همه میزان صادرات نفت به این کشور نیست و همچنین این اتاق برای گسترش همکاری‌ها با چین تلاش می‌کند، ولی از طرف دیگر رئیس اتاق تهران در فضای مجازی برخلاف این

نکته جالب توجه اینکه اتاق بازرگانی تهران از یک طرف اعلام می‌کند که رقم صادرات نفت ایران به چین در گزارش این اتاق شامل همه میزان صادرات نفت به این کشور نیست و همچنین این اتاق برای گسترش همکاری‌ها با چین تلاش می‌کند، ولی از طرف دیگر رئیس اتاق تهران در فضای مجازی برخلاف این موضوع عمل می‌کند.

مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در توئیتی (تصویر ۱) با اشاره به گزارش این اتاق مدعی شده است که صادرات نفت ایران به چین با افت شدیدی مواجه شده است و در نبود ایران، سایر کشورها سهم نفت ایران در بازار چین را گرفته‌اند.

عقب‌نشینی اتاق تهران از ادعای افت صادرات نفت ایران با دو گاف بزرگ/ پروژه چین‌هراسی چگونه کلید خورد؟

خوانساری در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: میزان صادرات کالاهای نفتی ایران به چین با افت شدید در هفت ماهه سال به ۱۱ میلیون دلار (یعنی روزی هزار بشکه) رسیده درحالی که سال ۲۰۱۸ این عدد ۹۵۳۹ میلیون دلار بوده. در این مدت کشورهای منطقه سهم صادرات کالاهای نفتی ایران را تصاحب کرده‌اند. با ادامه تحریم‌ها اقتصاد ایران فرصت بیشتری را از دست می‌دهد.

عقب‌نشینی اتاق تهران از ادعای افت صادرات نفت ایران با دو گاف بزرگ/ پروژه چین‌هراسی چگونه کلید خورد

باید توجه داشت که گزارشات اتاق تهران درباره افت شدید صادرات نفت ایران به چین درحالی در فضای رسانه‌ای بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد که بعد از امضای سند همکاری ۲۵ ساله، مردم منتظر اثرات آن بودند (طبق گزارش اوپک و موسسه کپلر بعد از امضای این سند، صادرات نفت ایران به چین ۸ برابر شده است).

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.