" rel="shortcut icon">
کد خبر : 3486
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

محمد جمشیدیان

مبادلات‌ کاغذی نفت شروع شد

مبادلات‌ کاغذی نفت شروع شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ضوابط اجرایی انتشار گواهی سپرده نفت در شورای اقتصاد تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است. به گزارش نفتی نیوز مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه این اوراق به‌صورت ارزی قیمت‌گذاری خواهد شد تأیید کرد: به‌زودی معاملات گواهی سپرده نفت‌ خام و میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در بورس

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ضوابط اجرایی انتشار گواهی سپرده نفت در شورای اقتصاد تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش نفتی نیوز مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه این اوراق به‌صورت ارزی قیمت‌گذاری خواهد شد تأیید کرد: به‌زودی معاملات گواهی سپرده نفت‌ خام و میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی ایران آغاز می‌شود.

بعد از دهه‌ها که فروش نفت انحصارا در اختیار دولت بود به‌زودی این امکان فراهم می‌شود که بخش خصوصی هم بتواند در مبادلات و فروش نفت مشارکت کند البته همچنان عرضه‌کننده اصلی دولت و شرکت ملی نفت است اما سرمایه‌گذاران حقوقی می‌توانند با خرید گواهی سپرده نفت از طریق بورس انرژی در این مبادلات مشارکت کنند.

پیش از این مجلس به دولت اجازه داده بود از طریق شرکت ملی نفت ایران نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه‌های اجرایی و براساس قیمت روز صادراتی اقدام کند.

حالا آنطور که محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده، ضوابط اجرایی انتشار گواهی سپرده کالایی نفت در بورس انرژی ایران در نشست سیزدهم دی‌ماه امسال شورای اقتصاد تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

خبرنگار: محمد جمشیدیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.